Witam. Jestem posiadaczem stacjonarnego komputera z Windows 7. Około 2 miesiące temu w mojej przeglądarce pojawiły się denerwujące, irytujące reklamy , zajmujące ok.40% powierzchni oglądanych stron. Za pomocą Avasta usunąłem wszelkiego rodzaju toolbary, oraz inne tego typu podejrzane dodatki, jednak problem nie zniknął. Program CCleaner, po analizie i wyczyszczeniu przeglądarki powodował , że problem znikał na 5-10min po czym nagle reklamy zaczynały się ponownie wyświetlać, w jeszcze zwiększonej ilości ! Kilkukrotnie zmieniałem antywirusa, próbowałem różnych programów jednak nic nie pomagało. Przez 2 tygodnie mój komputer pozostawał bez ochrony,(brak antywirusa na komputerze) w tym czasie o dziwo, reklamy same zniknęły i myślałem, że nie ma powodu do obaw. Około pół roku wcześniej nabyłem nową drukarkę hp. Wszystko działało. Przed tygodniem okazało się jednak, że dziwnym sposobem funkcja skanowania odmówiła posłuszeństwa. Po kontakcie z pomocą techniczną HP konsultant stwierdził, że w moim komputerze jest problem z usługą ,,HP TWAIN” jednak nie był mi zdolny udzielić dalszych porad, skierował mnie do Microsoftu. Dodatkowo , okazało się, że modem internetu przenośnego, który chciałem testowo podłączyć – również odmawia współpracy, jakiś błąd w instalacji sterowników. W zakładce urządzenia i drukarki obok komputera wyświetla się ostrzeżenie, po kliknięciu w ,,rozwiązywanie problemów” wyskakuje komunikat o treści: ,,Wystąpił problem ze sterownikiem urządzenia; Karta Tunelowania Teredo firmy Microsoft, ponowne zainstalowanie sterownika może rozwiązać ten problem.” Jednak każda próba kończy się komunikatem : NIEPOWODZENIE. To wszystko zaniepokoiło mnie – usunąłem McAfeeSC i zainstalowałem ponownie AVASTa. Wczoraj wieczorem wszystko działało, szybkie skanowanie, oraz pełne skanowanie nie wykazały żadnych problemów. Dzisiaj jednak, po włączeniu komputera otworzył się komunikat: NIE JESTEŚ CHRONIONY ! Po kliknięciu ,,Uruchom !” komputer się ,,zawiesza” na jakieś 30s po czym pojawia się komunikat: ,, Jakiś program próbuje zamknąć usługę systemową programu Avast! co wyłącza osłony działające w cz. rzeczywistym, działanie to pozostawi system bez ochrony!” po wybraniu (NIE) nic się nie zmienia (TAK) również, kiedy chce przeskanować cokolwiek, wyskakuje: ,,Nie można uruchomić procesu skanowania. Serwer PRC jest zbyt zajęty, aby ukończyć tą operację” (??!!) Ponowna próba daje taki sam efekt: lub kilkusekundową ,,zwiechę” i komunikat ,,ODMOWA DOSTĘPU” Tak naprawdę funkcjonuje tylko narzędzie ,,Czyszczenie przeglądarki” , którą wyczyściłem jednak również z jakimiś dziwnymi przygodami. Mianowicie avast wykrył ?program? ,,SafetyNutManager” , który uniemożliwiał usuwanie dodatków i toolbarów a jedynie ich ,,uśpienie”. Po jego usunięciu i ponownym uruchomieniu komputera nadal pozostaje problem z ,,ODMOWĄ DOSTĘPU”
Chyba zbytnio się rozpisałem, ale proszę o pomoc/poradę.
Z góry dziękuje
Pomóż mi naprawić mój komputer!
Maboo13, |
Zadaj nam pytanie
Odpowiedzi Społeczności
Twoja opinia na temat: Pomóż mi naprawić mój komputer!
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Odinstaluj darmowy program freeware, który powiazany jest z SafetyNut:
1. Kliknij przycisk Start -> Panel sterowania -> Odinstaluj program.
2. Gdy znajdujesz się w okienku Dodaj/Usuń Programy/Odinstaluj program, poszukaj tam ostatnio zainstalowanych/nieznanych sobie aplikacji, takich jak SafetyNut, Movies Toolbar, Babylon, BitGuard, BrowserProtect, Gol-Search Chrome Toolbar, Delta Toolbar, Delta Chrome Toolbar i podobne.
3. Kliknij przycisk "Odinstaluj", a następnie OK, aby zapisać zmiany.
Zresetuj swoje przeglądarki (Google Chrome, Mozilla Firefox and Internet Explorer):
Internet Explorer:
1. Otwórz program Internet Explorer, kliknij ikonę koła zębatego lub "Narzędzia" -> "Opcje internetowe".
2. Tutaj, przejdź do zakładki "Zaawansowane" i kliknij przycisk "reset".
3. Przejdź do "Resetowanie ustawień programu Internet Explorer" -> "Usuń ustawienia osobiste" i kliknij na opcję "Reset".
4. Na koniec kliknij przycisk "Zamknij", a następnie przycisk OK, aby zapisać zmiany .
Mozilla Firefox:
1. Otwórz Mozillę Firefox, przejdź do sekcji "Pomoc" -> "rozwiązywanie problemów".
2. Tutaj wybierz "Reset Firefox " kilknij kilka razy i potwierdź przyciskiem "Zakończ".
Google Chrome:
1. Kliknij przycisk menu Chrome w przeglądarce Google Chrome, wybierz "Narzędzia" -> "Rozszerzenia".
2. Tutaj, rozejrzyj się za SafetyNut, Movies Toolbar, Babylon, BitGuard, BrowserProtect, Gol-Search Chrome Toolbar, Delta Toolbar, Delta Chrome Toolbar oraz innymi nieznanymi sobie wpisami.
3. Wybierz każde z nich i kliknij ikonę kosza, aby je usunąć.