Czym jest viruses i jak go usunąć?

stworzone przez Lucia Danes - - Zaaktualizowany | Rodzaj: Viruses
12

Wirus jest złośliwym programem, który rozpowszechnia się oraz infekuje pliki wokół siebie, instaluje razem z sobą dodatkowe komponenty i jest w stanie usuwac okreslone pliki. Program najczesciej niesie ze soba wyjątkowo szkodliwe działanie, które jest wymierzone we wlasciciela oprogramowania w zaleznosci od intencji autora wirusa. Najczesciej wirus przenika do systemu, zmienia ustawienia plikow a takze usuwa pliki i foldery, moze pobierac dodatkowe niebezpieczne pasozyty, zbierac infoemacje na temat aktywnosci uzytkownika a takze zbierac wrazliwe informacje. Jezeli system zostanie zainfekwany przez zlosliwego wirusa to moze dodatkowo wykrasc twoje prywatne dane ktore przechowujesz na dysku twardym. Najniebezpieczniejsze wirusy staraja sie zniszczyc caly system twojego komputera, badz tez jego czesc.
Typowe wirusy można zakwalifikować do kilku roznych kategorii:

1. Pasożyty, które zostały stworzone do dystrybucji różnego rodzaju wirusów i ataku na prawdziwe pliki w systemie jak na przykład:

  • Trojans
  • Nukers
  • Worms
  • AOL parasites

2. Zagrozenia ktore sa zdolne do generowania podejrzanych oraz niebezpiecznych aktywnosci w systemie. Moga generowac podejrzane komunikaty, fałszywe skany systemu, ostrzezenia, moga takze zablokowac cały system i jego akcje. Przykłady:

  • Rogue anti-spyware
  • Ransomware
  • Adware
  • Browser hijackers

3. Inne wirusy z tej kategorii:

  • Sniffers
  • System Tools
  • Network Management Tools
  • Remote Administration Tools

Niektóre wirusy nie należą do żadnej z tych kategorii, ze wzgledu na to ze skupiuaja w sobie wiecej zlosliwych cech. Tego typu zagrozenia dosc czesto nazywane sa wirusami hybrydowymi, ktore moga byc uzywane do roznego rodzaju generowania komunikatow, szyfrowania plikow uzytkownika, dystrybucji innych wirusow i dodatkowej aktywnosci, ktora naszym zdaniem jest zlosliwa. Bardzo ciezko znalezc i usunac tego typu pasozyty z systemu ze wzgledu na to ze ze zawieraja komponenty do automatycznej reinstalacji ktore zostaja uaktywnione zaraz po usunieciu pliku. Dodatkowo wiele wirusow ma w sobie dodatkowe wlasciwosci ktore pozwalaja im chowac sie przed programami antywirusowymi. Tego typu zagrozenia moga monitorowac aktywnosc oprogramowania antywirusowego i chronic sie przed usunieciem. Kiedy program antywirusowy stara sie sprawdzic zainfekowany plik to wirus automatycznie pokazuje siebie jako czysty plik, ktory nie wzbudza zadnych podejrzen.

Na czym może polegać aktywność tego typu wirusów?

Kiedy złośliwy program przeniknie do systemu moze generowac roznego rodzaju aktywnosci:

  • Infekować, nadpisywać a nawet usuwac pliki. Moze generowac problemy z twoimi personalnymi dokumentami, moze generowac problemy z systemem a takze przydatnymi aplikacjami. Dodatkowo niektore wirusy sa w stanie zniszczyc caly system poprzez usuniecie plikow a takze folderow.
  • Dodawanie zlosliwych komend jak i polecen do dysku twardego celem zawladniecia komputerem jeszcze przed jego startem.
  • Dodawanie złosliwych komponentów to sprawdzonych programow a takze modyfikowanie ich ustawien do zainfekowanych dokumentow a takze stworzonych dzieki tym programom.
  • Wirusy moga takze uszkodzic twoj komputer poprzez wyczyszczenie pamieci CMOS a takze zaatakowanie BIOSU. Moze to prowadzic do utraty danych a takze pogorszenia dzialania twojego komputera.
  • Program moze kreatowac bardzo wiele losowych plikow a takze folderow, ktore mga pozeraz mnostwo zasobow systemowych.
  • Wirusy moga wyswietlac znaczne ilosci falszywych wiadomosci, moga zmieniac ich ustawienia, generowac przekierowania a takze generowac innego rodzaju aktywnosci celem przeszkadzania uzytkownikowi.
  • Wirusy moga infekowac system z pomoca trojanow, keylogerow a takze innych niebezpiecznych pasozytow.
  • Moga wykorzystywac podejrzane systemu do rozpowszechniania oprogramowania malware.
  • Mogą byc w stanie wykradac a nastepnie szyfrowac wrazliwe dane, powazne dokumenty, hasla, loginy a takze dane kontaktowe
  • Mogą uniknąć usunięcia poprzez modyfikację swoich własnych plików, zmianę działania systemu.
  • Mogą generowac spowolnienia systemu, problemy z jego ochrona a takze moga generowac jego niestabilność

W jaki sposób autorzy oprogramowania wirusowego mogą je rozpowszechniać?

Wirusy najchętniej przenikają do komputerów uzytkownikow ktorzy nie maja wiedzy. Istnieje sześć podstawowych dróg rozpowszechniania tego typu pasozytow.

  • Wirusy są w stanie infekowac poszczególne dokumenty, pliki wykonywalne a takze inne pliki z systemu. Jak tylko ofiara otworzyc taki dokument, czy tez otworzy plik wykonywalny to wirus dosc po cichu instaluje siebie w systemie.
  • Istnieje bardzo wiele wirusów, które są rozpowszechniane poprzez załączniki email. Mogą przemieszczac sie do komputera w postaci zalacznikow w mailu czy tez bezposrednich wiadomosci. Tego typu wirusy maja niezbyt podejrzane nazwy, dlatego tez dosc czesto malo doswiadczeni uzytkownicy moga dac sie nabrac na otwarcie pliku czy tez uruchomienie pliku wykonywalnego. Jak tylko uzytkownik otworzy tego typu wiadomosc to wirus po cichu przemieszcza sie do komputera.
  • Niektóre wirusy rozpowszechniaja sie poprzez dyski zewnętrzne które zostana uruchomione zaraz po tym jak wlozysz do nich dysk twardy.
  • Pirackie oprogramowanie a takze gry komputerowe takze moga zawierac w sobie roznego rodzaju wirusy. Jak tylko uzytkownik rozpocznie instalacje tego typu gry czy tez oprogramowania to pasozyty po cichu przenikna do jego systemu.
  • Wirusy dodatkowo moga przeniknac do komputera z pomoca trojanow, robakow czy tez ‚tylnych drzwi’ – luk w oprogramowaniu. Moga przedostac sie do systemu uzytkownika bez jego wiedzy oraz pozwolenia.

Jakie są najpopularniejsze wirusy w sieci?

Istnieją tysiące różnych wirusów w sieci. Następujące przypadki pokazują jak niebezpieczne może okazać się oprogramowanie wirusowe:

Trojan.LockScreen, znany tez jako Trojan LockScreen jest wirusem przeznaczonym do rozpowszechniania powaznych wirusow zakwalifikowanych jako oprogramowanie ransomware. Jak tylko Trojan przeniknie do systemu pozostawia w nim pliki wykonywalne oraz inne komponenty potrzebne do normalnego funkcjonowania. W wiekszosci przypadkow Trojany rozpowszechniaja sie z pomoca zainfekowanych zalacznikow w wiadomosciach email. Jednakze mozesz takze zostac zainfekowanym tego typu infekcjami zaraz po kliknieciu denerwujacej reklamy pop-up lub tez niepotrzebnej aktualizacji swojego oprogramowania. Wirus, który rozpowszechnia sie z pomoca Trojan.LockScreen moze generowac roznego rodzaju problemu ze wzgledu na mozliwosc zaszyfrowania wszystkich plikow na nim obecnych.

Cryptowall jest wirusem, który należy do kategorii ransomware. Ten pasozyt jest zdolny do modyfikowania ustawien systemu a takze zablokowania calego komputera. Dodatkowo program moze generowac falszywe komunikaty a takze doprowadzic do zaszyfrowania wszystkich plikow. Jezeli chcesz dac mozliwosc ofiarom tego oprogramowania do odszyfrowania zaszyfrowanych plikow to pewnoscia program poprosi o zaplate grzywny. W przeciwnym wypadku program zniszczy czesciowo twoj komputer i doprowadzi do straty danych. Tego typu wirus powinien zostac usuniety z systemu z pomoca sprawdzonego oprogramowania antyszpiegujacego, jednakze nie pomoze to w odblokowaniu brakujących plików.

Mystartsearch is considered a browser hijacker and a potentially unwanted program. It can infiltrate the computer without people’s knowledge because it spreads around as an optional component of other programs. This virus is not an aggressive one. However, it can be very annoying when inside the computer. It can cause a serious mess on your machine because it can show you altered search results that can be filled with commercial content, such as ads leading people to predetermined websites and banners. Also, it can collect non-personally identifiable information and transfer this data to related parties. If you want to get reliable search results, you should stay away from MyStartsearch.com.

Koobface jest z pewnością niebezpiecznym wirusem, którego zadanie ma polegac na wykradaniu informacji. Program rozpowszechnia sie z pomoca mediow socjalnych takich jak Facebook, Twitter, a takze Yahoo Messenger. Jak tylko oprogramowanie przeniknie do komputera, Koobface przejmuje kontrole nad oprogramowanie cookies a takze rozpoczyna sledzenie wirusa. Program moze byc wykorzystywany takze do infekowania komputera z pomoca dodatkowego oprogramowania malware. Uzytkownik nie bedzie w stanie usunac tego zagrozenia manualnie i  pewnoscia nie zauwaza zadnych oznak dotyczacych tego ze komputer mogl zostac w jakikolwiek sposob zagrozony.

W jaki sposób usunąć wirusa z mojego komputera?

Wirusy z powodzeniem mogą zostać znalezione jak i usunięcie z pomocą różnorakich metod. Niektóre z nich nie sa do konca agresywny, wiec mozesz z powodzeniem sprobowac je usunac manualnie. Jednakze jezeli chcesz byc pewien ze kazdy z komponentow nalezacych do cyber przestepcow zostal usuniety to polecamy zapoznanie sie z fachowym oprogramowaniem antyszpiegującym. Wysoce polecamy skorzystanie z oprogramowania, które z najwyzsza skutecznoscia usunie zlosliwe oprogramowanie z twojego komputera, polecamy: Reimage, Plumbytes Anti-MalwareWebroot SecureAnywhere AntiVirus. Uwazaj poniewaz czasami nawet najbardziej szanowane oprogramowanie antyszpiegujace moze okazac sie bezbronne jezeli chodzi o pomoc z usunieciem tego typu wirusów, ze wzgledu na nieustanne udoskonalenia wirusów dokonywane przez twórców oprogramowania. Autorzy oprogramowania antyszpiegujacego moga nie zauwazyc w pore tych zmian, tak wiec ich produkty moga nie byc w pelni skuteczne w walce z zaifekowanymi plikami. Jezeli masz tego typu problem wlasnie teraz to nic nie szkodzi. W tym wwypadku powinienes zadac pytanie w formularzu kontaktowym, a my postaramy sie usunac twoj problem calkowicie za darmo.

 

Najnowsze wirusy dodane do naszej bazy

Baza Viruses

Czerwiec 19, 2017

Wirus Mystarting123.com

Powody dla których nie powinieneś korzystać z wyszukiwarki Mystarting123.com Mystarting123.com jest stroną, która to jest w stanie zastąpić twoją poprzednią stronę domową bez wyraźnego twojego pozwolenia . Więcej
Czerwiec 15, 2017

Wirus WannaCry 3.0

Pojawia sie trzecie juz wcielenie oprogramowania WannaCry WannaCry 3.0 funkcjonuje jako kolejna juz trzecie wersja oprogramowania WannaCry. Więcej
Czerwiec 15, 2017

WIrus WannaLocker

WannaLocker mobilne złośliwe oprogramowanie, które stara sie byc nowa wersja wirusa WannaCry WannaLocker jest nastepca oprogramowania WannaCry. Więcej
Czerwiec 13, 2017

Wirus Prime Updater

Prime Updater jest niebezpieczną aplikacją, która to moze instalować w twoim systemie potencjalnie niechciane oprogramowanie Prime Updater jest potencjalnie niechciana aplikacja która to przenika po cichu do towjego komputera i istaluje niepotrzebne czy tez nawet zlosliwe oprogramowanie na twoim komputerze. Więcej
Czerwiec 12, 2017

Reklamy Shoppinizer

Co powinieneś wiedzieć, jeżeli twój komputer z systemem Mac pokaże ci reklamy Shoppinizer  Wirus Shoppinizer jest oprogramowaniem adware stworzonym na komputery z systemem Mac. Więcej
Czerwiec 12, 2017

wirus ransomware Kirk

Ransomware czerpiący z kultury nerdów — wirus Kirk Wirus Kirk to utrzymana w tematyce Star Treka infekcja należąca do crypto-ransomware. Więcej
Czerwiec 12, 2017

Wirus LLTP Locker

 Wirus LLTP Locker  Hiszpanie powinni zachować duza ostroznosc poniewaz mogli stac sie celem nowego oprogramowania do szyfrowania plikow, pod nazwa LLTP Locker . Więcej
Czerwiec 12, 2017

Wirus dodajacy rozszerzenie unTabs

Powody dla których powinieneś usunąć rozszerzenie unTabs ze swojej przeglądarki Rozszerzenie UnTabs jest zlosliwym obiektem przzegladarkowym , ktore to moze zainfekowac przegladarke Google Chrome i zainstalowac sie na niej bez twojego pozwolenia. Więcej
Czerwiec 12, 2017

Reklamy “The ArialText font was not found”

“The ArialText font was not found” jest nowym oszustwem, którego celem sa bezposrednio uzytkownicy przegladarki Internet Explorer, ktorzy to sa narazeni na kontakt z tego typu zlosliwym oprogramowaniem Reklamy “The ArialText font was not found” sa wyjaktowo denerwujacymi reklamami wyskakujacymi – pop-ups które to sugeruja zainstalowanie zlosliwego oprogramowania... Więcej
Czerwiec 12, 2017

Wirus BeethoveN

Złośliwe oprogramowanie BeethovenN rozpoczyna granie ''symfonii'' z twoimi plikami Wirus “BeethovenN” definiuje nowy rodzaj oprogramowania, które to jest w stanie przeniknąć do komputera dodajac do twoich plików rozszerzenie .beethoveN jednoczesnie je szyfrujac. Więcej
Czerwiec 08, 2017

Wirus ransomware GC47

Czy ramsomware GC47 jest związany z wirusem Cerber? Ostatnio odkryty wirus GC47 może być powiązany z niesławnym ransomware Cerber. Więcej
Czerwiec 08, 2017

Wirus WannaCry 2.0

WannaCry 2.0 nieustępliwie atakuje niewspierane systemy Windows OS WannaCry 2.0 jest zaaktualizowaną wersją oprogramowania WannaCry,.która to zdołałą juz zainfekoiwac wiecej niz 200 000 niewspieranych i nieaktualizowanych systemow w niemalze 150 krajach Najnowsza wersja oprogramowania posiada tylko jedna inna funkcje odrozniajaca ja od poprzedniej wersji oprogramowan... Więcej
Czerwiec 08, 2017

Wirus Yeadesktopbr.com

Funkcje oprogramowania Yeadesktopbr.com funkcjonują jako imitacja Yeadesktop.com Wirus Yeadesktopbr.com funkcjonuje jako wyszukiwarka przegladarka, ktora oferuje jednoczesnie dostep do gier. Więcej
Czerwiec 08, 2017

EternalRocks worm

Robak EternalRocks wykorzystuje działanie aż 7 słabych punktów twojego komputera celem przeniknięcia i zainfekowania twojego systemu Wirus EternalRocks jest samoreplikującym się oprogramowaniem, które to moze rozpowszechniac sie poprzez 7 roznych slabych punktow Windows SMB i przeprowadzac zlosliwe dzialania na twoim komputerze. Więcej
Czerwiec 08, 2017

Wirus Better Tab

Główne właściwości charakteryzujące rozszerzenie Better Tab Better Tab jest podejrzanym rozszerzeniem przeglądarkowym rozwijanym głównie przez firmę o nazwie BeeStripe LLC, która to najczesciej moze przeniknac do twojego komputera zaraz po tym jak pobierzesz z internetu oprogramowanie na licencji shareware czy tez freeware. Więcej

Ostatnia aktualizacja: 2016-03-23

Źródło: http://www.2-spyware.com/viruses-removal

Przeczytaj także w innych językach

Software
Porównaj
Polub nas na Facebooku