Wirus Popunderclick. Jak się go pozbyć? (Poradnik usuwania)

stworzone przez Lucia Danes - - | Rodzaj: Oprogramowanie generujące reklamy
12

Skąd pochodzą reklamy Popunderclick?

Pojawienie się reklam Popunderclick moze byc dosc bolesnym doswiadczeniem ze wzgledu na kazda z twoich sesji przegladania, która stara sie przekierowac cie na sponsorowane witryny. Oprocz tego tego typu oprogramowanie adware (denerwujace rozszerzenia, dodatki, toolbary) i tym podobne ktore dosc czesto ukrywa sie na twoim komputerze moze dodatkowo sledzic twoja aktywnosc online aby dowiedziec sie jak najwiecej na twoj temt. Niestety nie ma absolutnie zadnej gwarancji odnosnie tego ze tego typu oprogrmaowanie bedzie scigalo tylko personalne dane ktore sa zbierane przez Popunderlick, dodatkowo nie m absolutnie zadnej gwarancji ze tego typu dane nie zostana przeslane dalej. Najczesciej tego typu dane sa wykorzystywane do budowania specyficznej sieci marketingowej i innych celow, generalnie chodzi o zysk. Nalezy uwazac na programy ktore sa zdolne do sledzenia twoich ruchow w sieci. Wyglada na to ze najczesciej atakowana przegladarka jest Google Chrome, tak wiec musisz uzbroic sie w znaczna doze cierpliwosci jezeli chcesz skutecznie pozbyc sie tego dodatku ze swojej przegladarki. Celem zablokowania dodatkowego programu powinienes dzialac juz teraz korzystajac ze sprawdzonego oprogramowania antywirusowego. Nalezy wiedziec ze zlosliwe oprogramowanie moze wspoldzialac z innymi skladnikami twojej przegladarki aby sie przed toba ukrywac i w ten sposob utrudniac usuniecie. Nawet po niedokladnym usunieciu oprogramowania i uruchomieniu przegladarki ponownie bedziesz spotykal rozszerzenie Popunderclick.com. Stad polecamy skorzystanie z automatycznych narzedzi do walki z tego typu oprogramowaniem.

Najwazniejsza rzecz do której program moze cie zachecac jest klikanie na stworzone przez niego reklamy poprzez sponsorowane lacza zostajesz przekierowany na podejrzane strony, dodatkowo moga wystapic podkreslenia pewnych fraz na stronach, klikniecie na nie takze moze prowadzic do odwiedzenia podejrzanej strony. Naturalny jest to ze autorzy staraja sie promowac swoje produkty i staraja sie znalezc do tego jak najbardziej efektywna technike. Niestety Popunderclick.com nie jest najlepszym rozwiazaniem, które mozesz spotkac, serwowane przez niego reklamy rzadko odnosza sie do tego czego tak naprawde szukasz. Tego typu program korzysta z podejrzanych technik aby wtargnac na twoj komputer, wykorzystuje podejrzaen strategie do reklamowania podejrzanych tresci i moze takze wciagnac w dzialanie inne podobne mu podmioty. Z tego powodu chcielibysmy cie ostrzec, zachowaj czujnosc ze wzgledu na to ze masz stycznosc z podejrzanym oprogramowaniem które moze w znacznym stopniu utrudnic ci przegladanie pokazujac znaczne ilosci denerwujacych i na dobra sprawe nic nie wartych reklam. Nie czekaj dluzej tylko czym predzej usun oprogramwanie Popuderclick ze swojego komputera. Program po prostu zabiera miejsce na twoim dysku twardym, nie stanowi zadnej wartosci dodanej. Sugerujemy ci usuniecie infekcji korzystajac ze sprawdzonego oprogramowania antywirusowego takiego jak na przyklad Reimage

An illustration of the Popunderclick ads

Pewnie zastanawiasz sie w jaki sposob rozpoznasz to czy twoj komputer zostal zainfekowany poprzez oprogramowanie adware? Na szczescie oznaki obecnosci oprogramowania Popunderclick sa dosc oczywiste. Oprocz tego ze na twoim komputerze zagoscily podejrzane procesy mozesz takze zauwazyc wlaczone zadania w manadzerze zadan, zauwazysz wyskakujace banery, reklamy pop-up, reklamy wideo i inne tego typu tresci widoczne na odwiedzanych przez ciebie stronach. Tego typu tresci moga zostac oznaczone “Ads by” czy tez “Powered by” co pomoze ci rozpoznac infekcje z ktora masz do czynienia. Nieuzasadnione pojawienie sie dodatkowych tresci takich jak nowe paski narzedzi, addony i rozszerzenia moga prowadzic prosto do tego oprogramowania adware. Jak juz wspomnielismy tego typu oprogramowanie moze wykorzystywac rozszerzenia w przegladarce ktore takze beda prowadzic do tego oprogramowania. Jak juz wczesniej wspomnielismy tego typu program moze szpiegowac uzytkownikow i dzielic sie tego typu informacjami z autorem oprogramowania co sprawi ze reklamy beda jeszcze bardziej efektywne. Idac ta droga autorzy oprogramowania moga dowiedziec sie wiecej na twoj temat przez co reklamy przez nich oferowane moga byc jeszcze bardziej spojne z twoimi zainteresowaniami. Autorzy oprogramowania ucza sie przez to jakie sa zadania rynku i konkretne zainteresowania poszczegolnych osob wysoko nie polecamy korzystania z tego typu oprogramowania ze wzgledu na wyciek prywatnych danych. Lepiej bedzie jezeli czym predzej zdecydujesz sie na usuniecie oprogramowania Popunderclick zanim jeszcze wiecej informacji zostanie wyeksponowanych autorom zlosliwego oprogramowania.

Czy wiesz w jaki sposób chronić się przed przenikaniem złośliwego oprogramowania?

Większość infekcji adware przenika do twojego komputera jeżeli użytkownik jest słabo zorientowany w temacie zlosliwych aplikacji i metod rozpowszechniania. Popunderclick podobnie jak tysiace podobnych mu programow dosc czesto moze przenikac do twojego komputera razem z innym oprogramowaniem. Z tego powodu przyspieszenie procesu instalacji moze kosztowac cie troche wiecej niz tylko instalacje niechcianego oprogramowania. Pamietaj ze korzystanie z opcji instalacji szybkiej czy tez polecanej nie daje mozliwosci sprawdzenia tego jakiego rodzaju aplikacje zostaja dodatkowo zainstalowane. Dosc mocno polecamy ci zarezerwowanie sobie czasu na instalacje zaawansowana czy tez instalacje uzytkownika co przeprowadzi cie przez caly proces instalacji krok po kroku i da mozliwosc sprawdzenia jakiego rodzaju niechciane aplikacje sa dodatkowo instalowane.

W jaki sposób usunąć Popunderclick?

Oprogramowanie adware, które ukrywa się pod niezbyt groźnie brzmiącą nazwą – Popunderclick jest po prostu potencjalnie niechcianym oprogramowaniem. Jednakze ci ktorzy zostali juz zainfekowani przez ten program z pewnoscia zgodza sie ze ta podejrzana infekcja korzysta z roznych technik by tylko ustrzec sie przed usunieciem. Jednakze nie mysl nawet o tym ze ze nie bedziesz w stanie poradzic sobie z ta infekcja! Porces wymaga po prostu wykorzystania profesjonalnego oprogramowania antywirusowego, które powinno zostac zaaktualizowane przed przystapieniem do skanowania. Sprawdzczy oprogrmowanie zostalo zaaktualizowane do najnowszej wersji jezeli chodzi o wykrywanie potencjalnych zagrozen. Niestety nie jestesmy w stanie wymienic wszystkich zlosliwych programow ktore ukrywaja sie pod komercyjnymi reklamami, tak wiec przypuszczamy ze skorzystanie ze sknera to jedno z latwiejszych sposob na przeprowadzenie usuwania oprogramowania Popunderclick. Najnowsze badania pokazuja ze nalezy uwazac na programy takie jak Delta Toolbar, Trovi, WebCake, Sweet-Page oraz CouponBuddy. Jezeli chcesz pozbyc sie zlosliwych programow manualnie powinienes usunac je wszystkie.

Możesz usunąć Popunderclick automatycznie korzystając z jednego z tych programów: Reimage, Plumbytes Anti-MalwareWebroot SecureAnywhere AntiVirus, Malwarebytes Anti Malware. Polecamy te aplikacje, ponieważ mogą one łatwo usunąć potencjalnie niechciane programy i wirusy ze wszystkich twoich plików i wpisów w rejestrze, które są z nimi związane.

Możemy mieć związek z dowolnym produktem, który polecamy na naszej stronie. Więcej informacji można znaleźć w Warunkach Użytkowania Pobierając jakiekolwiek oprogramowanie Anty-spyware w celu usunięcia Wirus Popunderclick zgadzasz się z naszą Polityką Prywatności oraz Warunkami Użytkowania.
zrób to teraz!
Download
Reimage (usuwanie) Gwarantujemy
zadowolenie
Download
Reimage (usuwanie) Gwarantujemy
zadowolenie
Program jest kompatybilny z Microsoft Windows Program jest kompatybilny z OS X
Co zrobić w przypadku porażki?
Jeżeli nie odniosłeś zamierzonego skutku podczas usuwania infekcji za pomocą Reimage, wyślij swoje pytanie naszej ekipie wsparcia technicznego i przekaż jak najwięcej szczegółów jesteś w stanie.
Polecamy usunąć oprogramowanie Reimage z pomocą oprogramowania Wirus Popunderclick. Darmowy skaner oprogramowania pozwoli ci uzyskac informacje odnosnie tego czy twoj komputer zostal zainfekowany czy tez nie. Jezeli chcialbys usunac oprogramowanie malware lepiej bedzie jezeli zakupisz pelna licencje oprogramowania Reimage ktory jest sprawdznym oprogramowaniem do usuwania plikow malware.

Wiecej informacji na temat tego oprogramowania mozesz znalezc w Reimage.

Wiecej informacji na temat tego oprogramowania mozesz znalezc w Reimage.
Gazety piszą o Reimage
Gazety piszą o Reimage

Instrukcja ręcznego usuwania wirusa Popunderclick:

WindowsMac OS XInternet ExplorerMicrosoft EdgeFirefoxGoogle ChromeSafari

Usuń Popunderclick z rodziny systemu Windows

Reimage jest narzędziem do wykrywania oprogramowania malware.
Będziesz musiał zakupić pełną wersję oprogramowania celem usunięcia infekcji.
Więcej informacji na temat Reimage znajdziesz ponizej.

Celem usuniecia oprogramowania Popinderclick manualnie z twojego komputera powinienes odinstalowac wszelkie dodatki i rozszerzenia ktore wydaja sie podejrzane. W tym momencie polecamy usunięcie CouponBuddy, Trovi-related entries, Delta Homes and Delta Search, Sweet-Page Toolbar, WebCake oraz innych rozszerzen, których po prostu nie potrzebujesz na swoim komputerze

  1. Kliknij na Start Control Panel Programs and Features jeśli jesteś użytkownikiem Windows XP, kliknij na Add/Remove Programs). Kliknij na 'Start -> Control Panel -> Programs and Features' jeśli jesteś użytkownikiem 'Windows XP', kliknij na 'Add/Remove Programs').
  2. Jeśli jesteś użytkownikiem Windows 10 / Windows 8, kliknij prawym przyciskiem myszy w dolnym lewym rogu ekramu. Kiedy pojawi się Quick Access Menu, wybierz Control Panel oraz Uninstall a Program. Jeśli jesteś użytkownikiem 'Windows 10 / Windows 8', kliknij prawym przyciskiem myszy w dolnym lewym rogu ekramu. Kiedy pojawi się 'Quick Access Menu', wybierz 'Control Panel' oraz 'Uninstall a Program'.
  3. Odinstaluj Popunderclick oraz powiązane programy
    W tym miejscu, poszukaj Popunderclick lub jakiegokolwiek ostatnio zainstalowanego podejrzanego programu.
  4. Odinstaluj je i kliknij na OK by zapisać te zmiany. Klknij prawym przyciskiem myszy na każdym podejrzanym wpisie i zaznacz 'Uninstall'
WindowsMac OS XInternet ExplorerMicrosoft EdgeFirefoxGoogle ChromeSafari

Usuń Popunderclick z systemu Mac OS X

Reimage jest narzędziem do wykrywania oprogramowania malware.
Będziesz musiał zakupić pełną wersję oprogramowania celem usunięcia infekcji.
Więcej informacji na temat Reimage znajdziesz ponizej.

Jezeli twoj komputer z systemem Mac OS X zostal zainfekoawany przy pomocy Popunderclick.com to powinienes czym predzej odnalezc ten plik. Jego obecnosc polaczona z reklalami jest glowna oznaka tego ze powinienes czym predzej odinstalowac podejrzane aplikacje takie jak CouponBuddy, Trovi-related entries, Delta Homes and Delta Search, Sweet-Page Toolbar, WebCake.

  1. Jeżeli korzystasz z OS X, kliknij przycisk Go na samej górze strony i wybierz Applications. Wciśnij przycisk 'Go' i wybierz 'Applications'
  2. Poczekaj aż zobaczusz folder Applications i poszukaj w nimPopunderclick czy też innych podejrzanych pogramów, króre mogą się w nim znajdować. Teraz kliknij prawym przyciskiem myszy na każdym z tych wyników i wybierz Move to Trash. Kliknij na każdą podejrzaną pozycję i wybierz 'Move to Trash'
WindowsMac OS XInternet ExplorerMicrosoft EdgeFirefoxGoogle ChromeSafari

Usuń Popunderclick z Internet Explorer (IE)

Reimage jest narzędziem do wykrywania oprogramowania malware.
Będziesz musiał zakupić pełną wersję oprogramowania celem usunięcia infekcji.
Więcej informacji na temat Reimage znajdziesz ponizej.

  1. Usuń niebezpieczne dodatki
    Otwórz Internet Explorer, kliknij na ikonę Koła zębatego (menu IE) w górnym prawym rogu przeglądarki i wybierz Manage Add-ons. Kliknij na ikonę menu i zaznacz 'Manage add-ons'
  2. Zobaczysz okno Manage Add-ons. W tym miejscu, poszukaj Popunderclick oraz innych podejrzanych pluginów. Wyłącz te wpisy klikając w Disable: Klknij prawym przyciskiem myszy na każdym szkodliwym wpisie i zaznacz 'Disable'
  3. Zmień swoją strone startową jeśli została zmieniona przez wirusa:
    Kliknij w ikonę Koła zębatego (menu) w górnym prawym rogu przegladarki i zaznacz Internet Options. Zostań w zakładce General.
  4. W tym miejscu, usuń szkodliwy adres URL i wpisz pożądaną domenę. Kliknij na Apply by zapisać zmiany. Usuń szkodliwe adresy URL i wpisz swóją wybraną nazwę domeny a następnie kliknij 'Apply' by zapisać zmiany.
  5. Zresetuj Internet Explorer
    Kliknij ponownie na ikonę koła zębatego (menu) i zaznacz Internet options. Przejdź do zakładki Advanced.
  6. W tym miejscu zaznacz Reset.
  7. Znajdując się w nowym oknie, sprawdź Delete personal settings i zaznacz ponownie Reset by dopełnić usuwania Popunderclick. Przejdź do zakładki 'Advanced' i kliknij w przycisk 'Reset'.
WindowsMac OS XInternet ExplorerMicrosoft EdgeFirefoxGoogle ChromeSafari

Usuń wirusa Popunderclick z Microsoft Edge

Reimage jest narzędziem do wykrywania oprogramowania malware.
Będziesz musiał zakupić pełną wersję oprogramowania celem usunięcia infekcji.
Więcej informacji na temat Reimage znajdziesz ponizej.

Zresetuj ustawienia pierwszej metody

  1. Uruchom aplikacje Microsoft Edge i kliknij More (trzy kropki w prawym gornym rogu ekranu)
  2. Otwórz Settings aby zobaczyc wiecej opcji
  3. Jak tylko zobaczysz okno Settings kliknij na przycisk Choose what to clear pod opcja Clear browsing data Przejdz do ustawien i wybierz 'Choose what to clear'
  4. Tutaj wybierz wszystko co chcesz usunac i wybierz Clear Wybierz klawisz 'Clear'
  5. Teraz powinienes kliknac prawym przyciskiem na klawisz Start (logo systemu Windows). Teraz przejdz do Task Manager. Otwórz menu start i wybierz 'Task Manager'
  6. Kiedy znajdziesz sie w zakładce Processes, przejdź do Microsoft Edge
  7. Prawym przyciskiem wybierz opcję Go to details. Jezeli nie mozesz zobaczyc opcji Go to details przejdz do More details i powtorz poprzednie kroki Kliknij prawym przyciskiem na 'Microsoft Edge' i wybierz 'Go to details' Wybierz 'More details' jezeli nie pojawi sie opcja 'Go to details'
  8. Jak tylko ujrzysz zakladke Details to znajdz wszystkie wpisy z nazwa Microsoft Edge. Kliknij na nie prawym przyciskiem i zakoncz ich dzialanie przy pomocy przycisku End Task Znajdz wpisy zwiazane z Microsoft Edge a nastepnie wybierz 'End Task'

Zresetuj ustawienia przegladarki Microsoft Edge (Metoda 2)

Jezeli metoda numer 1 ci nie pomoze bedziesz musial skorzystac z metod zaawansowanych

  1. Uwaga: dobrym pomyslem bedzie wykonanie kopii zapasowej oprogramowania przed skorzystaniem z tej metody
  2. Znajdz ten folder na swoim komputerze: C:\Users\%username%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe.
  3. Zaznacz kazdy wpis ktory zapisales i kliknij na niego prawym przyciskiem myszy. Nastepnie skorzystaj z opcji Delete Przejdz do folderu Microsoft Edge na swoim komputerze a nastepnie kliknij prawym przyciskiem na kazdy wpis i wybierz 'Delete'
  4. Kliknij przycisk Start (logo systemu Windows) a nastepnie wpisz $2$s w linijke $3$s
  5. Kliknij prawym przyciskiem myszy w Windows PowerShell a nastepnie wybierz Run as administrator. Znajdz na swoim komputerze Windows PowerShell a nastepnie kliknij na niego prawym przyciskiem i wybierz $1$s
  6. Jak tylko przejdziesz w tryb administratora: Uruchom Windows PowerShell a nastepnie wprowadz te komende zaraz po PS C:\WINDOWS\system32> i wcisnij klawisz Enter:
    Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml -Verbose}
    Skopiuj i wklej odpowiednia komende a nastepnie wybierz 'Enter'

Jak tylko wykonasz nastepujace kroki to Popunderclick powinienes zostac usuniety z twojej przegladarki Microsoft Edge

WindowsMac OS XInternet ExplorerMicrosoft EdgeFirefoxGoogle ChromeSafari

Usuń Popunderclick z Mozilla Firefox (FF)

Reimage jest narzędziem do wykrywania oprogramowania malware.
Będziesz musiał zakupić pełną wersję oprogramowania celem usunięcia infekcji.
Więcej informacji na temat Reimage znajdziesz ponizej.

  1. Usuń niebezpieczne rozszerzenia.
    Otwórz Mozilla Firefox, klknij na ikonę menu (górny prawy róg) i zaznacz Add-ons Extensions. Kliknij na ikonę menu i zaznacz 'Add-ons'
  2. W tym miejscu zaznacz Popunderclick oraz inne podejrzane pluginy Kliknij na Remove by usunąć te wpisy. Zaznacz 'Extensions' i poszukaj szkodliwych wpisów. Kliknij na 'Remove' by pozbyć się każdego z nich
  3. Zresetuj Mozilla Firefox
    Kliknij na menu Firefox w górnym lewym rogu i klknij na znak zapytania. W tym miejscu, zaznacz Troubleshooting Information. Kliknij na ikonę menu, a następnie na '?'. Zaznacz 'Troubleshooting Information'
  4. Teraz zobaczysz wiadomość Reset Firefox to its default state z przyciskiem Reset Firefox. Kliknij w ten przycisk kilka razy i dokończ usuwanie Popunderclick. Kliknij na przycisk 'Reset Firefox' kilka razy
WindowsMac OS XInternet ExplorerMicrosoft EdgeFirefoxGoogle ChromeSafari

Usuń Popunderclick z Google Chrome

Reimage jest narzędziem do wykrywania oprogramowania malware.
Będziesz musiał zakupić pełną wersję oprogramowania celem usunięcia infekcji.
Więcej informacji na temat Reimage znajdziesz ponizej.

  1. Usuń szkodliwe pluginy
    Otwórz Google Chrome, klknij na ikonę menu (górny prawy róg) i zaznacz Tools Extensions. Kliknij na ikonę menu. Zaznacz 'Tools' oraz 'Extensions'
  2. W tym miejscu, zaznacz Popunderclick oraz inne szkodliwe pluginy i zaznacz ikonę kosza na śmieci by usunąć te wpisy. Poszukaj szkodliwych wpisów i usuń każdego z nich klikając ikonę kosza na śmieci
  3. Klknij na ikonę menu ponownie i wybierz Settings Manage Search engines w sekcji Search. Znajdując się w 'Settings', zaznacz 'Manage search engines...'
  4. Znajdując się w Search Engines..., usuń szkodliwe strony wyszukiwania. Powinieneś zostawić jedynie Google lub swoją preferowaną nazwę domeny. Kliknij 'X' by usunąć szkodliwe adresy URL
  5. Zresetuj Google Chrome
    Klknij na ikonę menu w prawym górnym rogu twojego Google Chrome i znaznacz Settings.
  6. Przescrolluj w dół do końca strony i kliknij na Reset browser settings. Znajdując się w 'Settings', przescroluj w dół do przycisku 'Settings' i kliknij w niego
  7. Klknij na Reset by potweirdzić tę akcję i dopełnić usuwanie Popunderclick. Kliknij w przycisk 'Reset' by zakończyć usuwanie
WindowsMac OS XInternet ExplorerMicrosoft EdgeFirefoxGoogle ChromeSafari

Usuń Popunderclick z Safari

Reimage jest narzędziem do wykrywania oprogramowania malware.
Będziesz musiał zakupić pełną wersję oprogramowania celem usunięcia infekcji.
Więcej informacji na temat Reimage znajdziesz ponizej.

  1. Usuń niebezpieczne rozszerzenia.
    Otwórz przeglądarkę Safari następnie kliknij na Safari po lewej górze na lewej stonie ekranu. Jak tylko to zrobisz wybierz Preferences. Przejdź do 'Safari' i wybierz 'Preferences'
  2. Tutaj wybierz Extensions i poszukaj Popunderclick i innych podejrzanych pozycji. Przejdź do przycisku Uninstall i pozbądź się każdego z nich. Przejdź do 'Extensions' i odinstaluj podejrzane dodatki
  3. Zresetuj Safari
    Otwórz Safari i przejdź do Safari w sekcji menu w lewym górnym rogu ekranu. Tutaj wybierz Reset Safari.... Przejdź do 'Safari' i wybierz 'Reset Safari...'
  4. Teraz zobaczysz okno dialogowe windowsa przepełnione opcjami resetowania. Wszystkie te opcje zostały przez nas sprawdzone, jednakże możesz sam sprecyzować które z nich chcesz usunąć. Przejdź do rzycisku Reset i dokończ proces usuwania Popunderclick. Wybierz wszystkie opcje i przejdź do przycisku 'Reset'
Po odnstalowaniu tego potencjalnie niechcianego programy i naprawieniu swoich przeglądarek polecamy ci przeskanowanie swojego komputera sprawdzonym oprogramowaniem antywirusowym. Z pewnoscia pomoże ci to pozbyć się Popunderclick i jego wpisów w rejestrze, program dodatkowo będzie w stanie rozpoznać powiązane pasożyty i inne infekcje malware na twoim kompterze. Aby tak się stało polecamy skorzystanie z wysoko ocenianego przez nas programu zdolnego do usuwania oprogramowania malware: Reimage, Plumbytes Anti-MalwareWebroot SecureAnywhere AntiVirus lub Malwarebytes Anti Malware.

O autorze

Lucia Danes
Lucia Danes - Ekspert od wyszukiwania wirusów.

Jeżeli ten darmowy poradnik usuwania plików pomógł ci i jesteś zadowolony z działania naszego serwisu, prosimy o rozważenie dotacji, aby serwis mógł pozostać aktywny. Nawet najmniejsze sumy są mile widziane.

Więcej informacji o autorze

Źródło: http://www.2-spyware.com/remove-popunderclick-virus.html

Poradniki w innych językach